måndag 28 februari 2011

utvärdering av temat!



 
Arbetet inom samtidskonsten har varit ganska rolig faktiskt! Vi har fått måla och skriva en hel del. Vi har även jobbat i en grupp, 4 personer. Vi hade inte så fruktansvärt bra grupparbete. Vi jobbade mest 2 och 2. De andra i våran grupp jobbade inte med oss, så vi gjorde på ett sätt, en egen grej. Men det gick nog i alla fall. Som ni sett tidigare i min blogg så gjorde jag och Alexandra en snopp och en vagina, haha! Ja det är en sån sak som man får många åsikter om, många tror man är dumma i huvudet för att vi gjort det och en del tänker nog lite längre. När vi gjorde de här två figurerna tänkte vi nog längre. Jag menar vi kommer från 2 olika kön, idag hade inte en människa levt om inte dessa två könen fanns. Så det är nog världens bästa skapelse, alltså människan!

Vi hade ju en även en hel del livsfrågor vi skulle jobba med, tex "meningen med livet", "är vi ensamma" och "vad ger mig meningen med livet". Dessa 3 frågor vi jobbade med fick en att fundera lite längre. Man tänkte mycket på frågan och där efter vad jag tänkte på målade jag en bild. I de bilderna jag har målat kan man se olika grejer. Men jag ser iaf att det finns kärlek, sorg och saknad i de bilderna. För det är så livet ser ut, man älskar, man hatar, och man saknar. Det är så det alltid kommer att vara.


Att jobba med samtidskonst är väldigt häftigt! Du försöker göra något så andra människor också kan förstå. Men de kan även se olika. Man vill visa känslor för andra, med hjälp av bara ett litet hjärta tex. På en sån bild kan det finnas så mycket tankar och även så lite tankar.

1 kommentar:

  1. BRA utvärdering Evelina! Du har verkligen förstått vad samtidskonst handlar om.

    SvaraRadera